El mercader de Venècia: el cofre de plata


El príncep d’Aragó obre el cofre de plata
¿Què és això? És el retrat d’un idiota
que fa l’ullet i m’ofereix aquest missatge!
El llegiré. Que n’ets de diferent de Porcia!
Que diferent del que esperava i dels meus mèrits!
¿No em mereixia més que el cap d’un idiota?
¿És aquest el meu premi? ¿No em mereixia res millor?
[Llegint]
“Set vegades pel foc he estat cremat,
i el seny d’aquell que no s’ha equivocat
també set cops a prova ha estat posat.
I aquell que només ombres ha besat
només té una ombra de felicitat.
Hi ha gent beneita i ximple alhora,
que són, com jo, d’argent de part de fora.
Porteu al llit la dona que volgueu
i el meu cap portareu per tot arreu.
I ara que us heu equivocat, marxeu.”
2 Respuestas a “El mercader de Venècia: el cofre de plata

  1. This is a very interesting site. The content is very informative and I am so glad that I dropped by. Thanks!

  2. Hello,

    Thanks for sharing this link.

Responder

